Naisten kausi 2021

Moikka kaikille!

Olen Loimijoki Gofin uusi ladykapteeni. Pelivuosia minulla on reilu kymmenen, pari viimeisintä niistä olen yrittänyt taistella työn ja pelaamisen yhteen sovittamiseksi. Tulevana kesänä toivon, että ehtisin pelaamaan jonkin asteiset ennätyslukemat tauluun. Kierrosten kerääminen siis pääfokuksena. Toivottavasti kelit on kohdillaan koko kesän!
Tätä kirjoittaessa oma katseeni on jo kääntynyt  orastavaan kevääseen, pieniä innostuneita ajatuksia ja pelihaaveita on tullut luotua golfkentän suuntaan. Joka kerta, kun aurinko pilkahtaa taivaalla, tekee mieli käydä nostamassa bägi varastosta autoon.
Kokemuksesta tiedän, että eka kerta rangella on aina yhtä jänskä, pitää vähän miettiä, miten sitä mailaa taas pidettiinkään kädessä ja mihin nää jalat kuuluikaan laittaa. Matille (Pro) soitto olis kyllä varmasti enemmän kuin paikallaan. Kirjoitanpa sen muuten muistiin tohon mun kalenteriin.

Ladykapteenina toivoisin olevani reilu, rohkaiseva ja kannustava, sellainen helposti lähestyttävä, golfin ilosanomaa jakava ja uusia harrastajia mukaan saava kapteeni. Sellainen, jolla pipo ei turhia kiristele ja ettei hommasta tule liian totista missään kohtaa. Enkä ehkä halua olla niin virallinenkaan, mielummin rento ja lupsakka. Toivottavasti onnistun tulevassa pestissäni hyvin. Helpompaa hommastani tekee tietenkin tuleva aisaparini, mies rautaista kokemusta ja asiantuntemusta, Petri, odotan tulevaa kesää innolla ja mielenkiinnolla!
Itselle lähellä sydäntä on tietenkin uudet pelaajat, heitä toivoisin onnistuvani rohkaisemaan pelaamaan nykyistä enemmän. Golf tarvitsee uusia harrastajia, kenttä tarvitsee uusia pelaajia ja Ypäjä hyötyy tänne tulevista golfareista monella eri tavalla. Uusien pelaajien lisäksi pidän tärkeänä naisten kilpailutoiminnan elvyttämistä sekä muuta yhteistyötä lähikenttien kanssa.
Näissä luottamustoimissa tapaa myös tosi paljon uusia ihmisiä. Tällä hetkellä tosin lähinnä vain Teamsissä, mutta naamat tulee silläkin tavoin tutuiksi! Kiva mennä uudelle kentälle pelaamaan, kun siellä on jo joku tuttu ihminen. Kaikkein optimistisin ajatus olisi saada joskus vielä joku iso naisten kisa tänne meille Ypäjälle! Siinäpä siis omat tavoitteeni pelaamisen ohessa.

Kiitos Saritalle pestin hoitamisesta mua ennen ja kiitos muille luottamuksesta. Juuri alkoi muuten satamaan lunta, tämä keli on kuin toisinto muutaman vuoden takaisesta  kirjoituksesta. Kesää ja pelikelejä pyytelin, lumen sain.
Paljon kierroksia, hitokseen hyviä lyöntejä ja aurinkoa kesäänne. Nähdään kentällä!

Terveisin, Virve

Loimijoki Golf ry ladykapteeni